Hi all,
Sorry, made a mistake.
Workbook p. 72/9
Einige Schüler haben mitgedacht und bemerkt, dass ich mich geirrt habe und mir eine Summary von Wb. p. 78/10 geschickt (Pharaoh)
Das lassen wir so und wenn ihr diese Summary dann schreiben müsst, schickt ihr mir die von Seite 72/9.
Alles okay?
Thank you for your cooperation 💛
Wb p. 72/9 Write the story - 100 - 120 words/ Title / Paragraphs / Sentence Starters and linking words / Give the people names / family....etc.....Pimp your text - Use interesting words and phrases.
Hi everyone,
Sorry, made a mistake.
Workbook p. 72/9
Einige Schüler haben mitgedacht und bemerkt, dass ich mich geirrt habe und mir eine Summary von Wb. p. 78/10 geschickt (Pharaoh)
Das lassen wir so und wenn ihr diese Summary dann schreiben müsst, schickt ihr mir die von Seite 72/9.
Alles okay?
Thank you for your cooperation 💛
Wb p. 72/9 Write the story - 100 - 120 words/ Title / Paragraphs / Sentence Starters and linking words / Give the people names / family....etc.....Pimp your text - Use interesting words and phrases.
Hi everyone,
I hope you are all okay and are doing your work carefully.
You do not have to send us the exercises you do. You just correct the
exercises in your Students‘ Book yourself with a red or green feltpen. The
solution of the Workbook and Worksheet exercises is at the back of the book. You
also look at the mindmap and complete
the words/phrases that are missing. We call that self-paced-learning.
Solution oft he 1st week:
Now in German (for the parents):
Die Übungen im Students‘ Book, die Mindmaps und die Arbeitsblätter müssen einfach nur gemacht werden und werden dann mit Hilfe der Lösungen, die ihr immer in der folgenden Woche bekommt, selbst mit rotem oder grünem Fineliner ausgebessert. Die Lösungen des Workbooks findet ihr hinten im Anhang. Das nennt man selbstbestimmtes Lernen.
Vielleicht setzt ihr euch ein
akustisches Signal, so wie die Schulglocke und gönnt euch zwischen den
Lerneinheiten eine Pause zum hier klicken --> Kurzturnen, für einen Snack oder etwas Musik.
Und jetzt zu den Lösungen der
ersten Woche:
Zum Vergrößern auf das Bild klicken.
Arbeitsauftrag 1
Student’s Book p. 79
nr. 4 = True, True, False, False, True, False
nr. 5 = man – men, child – children, woman – women, person – people, foot – feet,
goose – geese, fish – fish, knife - knives, leaf – leaves, ox – oxen
Workbook p. 76 (selbsterklärend durch Bilder)
p. 77/ nr. 3: musician, weaver, juggler, acrobat, scientist, dancer
nr. 4: 1 temple, 2 religion, 3 pyramid, 4 papyrus, 5 tomb, 6 river,
7 pharaoh, sphinx secret word: Egyptian
p. 78/ nr. 6: 3, 6, 7, 1, 8, 2, 9, 5, 10, 4
Worksheet p. 12 Irregular Plurals:
nr. 1
1) geese 2) foot 3) women 4) tooth 5) goose 6) child
7) teeth 8) children 9) feet 10) people 11) person 12) woman
nr. 2
1 man – men3 thief – thieves5 fish – fish
2 knife – knives4 leaf – leaves6 sheep – sheep
nr. 3
1 fish 2 leaves 3 foot 4 goose
5 tooth 6 knife 7 children 5 thieves
Arbeitsauftrag 2
Workbook p. 80
nr. 11
man – men tooth - teeth
woman – women fish - fish
child – children knife - knives
person – people thief – thieves
foot – feet sheep – sheep
nr. 12
1 knives
2 feet
3 fish
4 children
5 sheep
nr. 13
1 eight children 4 seven teeth
2 fivewomen 5 four fish
3 three men 6 nine knives
Student’s Book p. 82 nr. 12
1 False (to the tourist centre)
2 True (it was cooler inside)
3 True (“Stay with me all the time”)
4 The guide says there is one more tomb ……..
5 The scientists who looked for the tomb never came back.
6 Hannah really wants to find the tomb.
7 They wanted to explore the hole in the wall.
8 There was a loud noise and a big stone filled the hole.
9 The curse of the pharaoh.
Workbook p. 79 nr. 9B
1 friendguide
2 touristsscientists
3 storycurse
4 shoutedwhispered
5 floorwall
6 windnoise
7 breakmove
8 windowdoor
Now get your workbook for something new:
1)
Wb. p. 72/8
2)
Wb p. 72/9 Write the story - 100 - 120 words/ Title / Paragraphs / Sentence Starters and linking words / Give the people names / family....etc.....Pimp your text - Use interesting words and phrases.
IMPORTANT!
Write/type the text on your computer - Use the WORD programme. Send the text to your teacher by email. We will correct it and send it back to you. Then you print it out and put it in a folder "Homeoffice" or save it on the computer with the same name.
Please use your school email. You find the instruction on the SMS homepage and also write to my email which you also find on our homepage.
Take care! 💝
You can do it! Just try your best. 💃
Den Text bitte mit dem WORD-Programm am Computer tippen, an mich schicken. Ich korrigiere und schicke den Text zurück. Danach einfach drucken und im Schnellhefter einordnen. Wer keinen Drucker hat, einfach am Computer unter Homeoffice speichern.
Bitte meine Schul-Email-Adresse verwenden (ist auf unserer SMS Homepage. Auch du verwendest deine Schulemailadresse. Das ist dieselbe, mit der du dich in der Schule anmeldest.
Bei Fragen einfach melden!😇
No comments:
Post a Comment